Mezinárodní den ledních medvědů, který připadá na 27. únor, jsme si připomněli projektem v centrech aktivit. Den jsme začali medvědí hádankou v ranním dopisu, v ranním kruhu jsme tvořili myšlenkovou mapu, co všechno již o ledním medvědovi víme. Zhlédli jsme výuková videa ze ZOO Praha a dali si malý vědomostní kvíz Pravda – lež. Lehce jsme vyvraceli mýty.
Pak už začala samotná centra aktivit. Ve čtení a psaní jsme měli za úkol přečíst zajímavosti ze života ledního medvěda, ve větách doplňovali měkké a tvrdé souhlásky a věty s malou ilustrací přepisovali do sešitu. V matematice jsme počítali vločky – sčítání a odčítání do 100 – a luštili zapeklité medvědí slovní úlohy. V ateliéru jsme malovali pravou arktickou krajinu s ledním medvědem a polární září. Po celý den jsme mohli všechny informace zapisovat na velký plakát, který nám teď zdobí školní chodbu. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na pohádku O přátelství ledního medvěda a tučňáka… A my už moc dobře víme, že se toto může stát jen v pohádce.
Při závěrečném hodnocení jsme si pověděli, co už o ledním medvědovi víme… Že bydlí v Arktidě, zatímco tučňák v Antarktidě. Stejně tak jako to, že medvěd má černou kůži, jeho chlupy jsou duté a průhledné, má lepší čich než pes a uplave tolik co velryba! A plno dalšího! Pohybová hra na medvěda a tuleně pak už byla jen třešničkou na dortu.
Musím děti moc pochválit. Je až neuvěřitelné, co si zapamatovaly.
Tereza Vosáhlová, třídní učitelka 2. B






