Před nějakým časem získala škola stavebnice Lego 5in1, které obsahují pohonnou jednotku, a proto se výborně hodí do hodiny IT. Kolegyně Kořínková, která má v 5.B tandemovou výuku, se nabídla, že v rámci přípravy odnese jednu krabici domů a vyzkouší, co to dělá. A dělalo! Postavila, zprovoznila, vyzkoušela a se slovy: „V pohodě, žádný problém, můžeme se do toho pustit,“ nás ujistila, že hodina proběhne bez sebemenších problémů.
Děti se pustily dle instrukcí na iPadech do stavby různých variant robotů. Převládaly kočky, méně bylo robotů a objevil se jediný zástupce nakladače.
Po dokončení konstrukčních prací přišlo na řadu oživování objektů. A teď to začalo… Někomu se dařilo hned, některým se začali roboti hýbat, aniž by to po nich někdo chtěl, a někteří se pořád dokola aktualizovali. Po nějaké chvíli jsme došli k závěru, že je nutné párovat roboty daleko od sebe. Párování není ošetřeno žádným kódem, protože výrobce nepředpokládá, že se sejde na jednom místě deset stavebnic. Po počátečních obtížích a vychytání much už dělali roboti jenom radost.
Kočky mňoukaly, předly, dokonce zpívaly a vydávaly zvuky spojené s trávením. Roboti se pohybovali po naprogramované trase a nakladač plnil příkazy k manipulaci s břemeny.
Touto činností jsme pokryli několik učebních hodin, během kterých si děti vytvořily ke svým miláčkům vztah, a proto informaci, že musí stavebnice opět rozebrat, aby si je mohly vyzkoušet zase jiné třídy, nesly velmi těžce.
Nejšťastnější jsou ovšem rodiče, protože od dětí dostali dobrý tip, co koupit za krásné vysvědčení.
Dana Vrbenská, asistentka pedagoga v 5.B