Šesťáci probírají ve fyzice fyzikální veličiny, jednotky a měřidla. Jednou fyzikální veličinou je délka. Nejběžněji používaným měřidlem délky je ve škole pravítko. Děti dostaly protokol, který je navedl, jak změřit výšku patra a budovy. Nejprve si děti změřily pět schodů. Všech pět měření sečetly dohromady a vydělily pěti. Tím děti dostaly průměrnou výšku jednoho schodu. Dále si spočítaly, kolik je schodů mezi jednotlivými patry, zjistily, že 30. Třicetkrát poté vynásobily průměrnou výšku jednoho schodu a dostaly výšku jednoho patra. Výška patra vycházela mezi čtyřmi a čtyřmi a půl metry. Vzali jsme svinovací metr o délce pěti metrů a patro jsme změřili, výsledek byl 448 cm. Nejblíže byly děti, kterým vyšlo 445 cm. Naposledy děti výšku patra vynásobily třemi a dostaly tak výšku celé budovy školy.
Michaela Červená, Jan Kužminski, učitelé fyziky
![](https://www.4zscv.cz/wp-content/uploads/2023/01/2CB68BFB-8801-498F-A0FD-A8A48A23F862-768x1024.jpeg)
![](https://www.4zscv.cz/wp-content/uploads/2023/01/25D734E4-CCD2-4294-BD31-097542BBA86C-768x1024.jpeg)
![](https://www.4zscv.cz/wp-content/uploads/2023/01/7070A811-73AC-4D42-B69F-77D2AE0D83BF-768x1024.jpeg)
![](https://www.4zscv.cz/wp-content/uploads/2023/01/FBBF5995-FCCA-487D-A87C-42A7B03D0362-768x1024.jpeg)
![](https://www.4zscv.cz/wp-content/uploads/2023/01/FC463827-FA07-46F7-A970-11509791043C-768x1024.jpeg)