Poslední měsíc je pro mne jako kantora smršť, bouře, uragán, který se ale pomalu uklidňuje. Co mě nezabije, to mě posílí. To je moje životní heslo. Jsem myslím posílená ažaž. Ta kupa nových informací, která se na mě valila každý den. Co všechno jsem se musela ve svém věku naučit. Velkou oporou mi byli i moji žáci. Štěstím pro mě bylo i to, že mě moje 8. B ještě před karanténou vzala do skupiny v Messengeru, takže rozjezd v Teams byl jednodušší. Já sdělovala, co umím a vím já, děti si radily vzájemně, báječně fungovala kooperace. Nyní se již vše ustálilo a většina funguje na 100 %.
Se třídami, ve kterých učím (český jazyk 6. ABC, zeměpis v 8. B a 9. A) jsme zavedli systém týdenních výukových půlhodin, v 8.B včetně třídnické hodiny. Dětem do Teams zadávám 1) listy s teorií a odkazy, kde mohou ještě procvičovat, 2) pracovní listy pro vyplnění a 3) kvízy. V těch vidím veliký potenciál, protože mohu nastavit správnou odpověď. Děti hned vidí, jak co zvládají. Kvízy bych ráda využívala i nadále. Jsou rychlé a efektivní. Struktura hodin je víceméně stejná. Nejprve se všichni hezky pozdravíme, abychom se slyšeli. Následně hodnotíme splněné a nesplněné úkoly, kde se objevovalo hodně chyb, na co si mají děti dávat pozor. Pak se věnujeme nové látce, tu myslím zvládáme celkem dobře, poslední čas je na dotazy. Prima je možnost sdílení obrazovky, kdy můžu vysvětlovat, označovat, vepisovat jako ve škole při osobním kontaktu a děti vše vidí. Samy to zvládají také. Při schůzkách vstupují do hodiny, odpovídají na dotazy i se ptají. Jsou šikulky. Za hlavičkami žáků vidím leckde hlavu maminky, staršího bratra. I ti se s námi učí. Každou hodinu nahrávám. Také s žáky chatujeme a telefonujeme si. Živá je i konverzace a spolupráce s kolegy.
I když je toto jen stav nouze, určitě se od tohoto způsobu výuky neodkláním. Chybí mi děti a práce s nimi tváří v tvář, osobní kontakt. Tak jsem ráda za toto. A určitě budu využívat dál. A ještě jedna poznámka. Mám radost z dětí, které jsou zodpovědné, pracují, nevymlouvají se, neříkají stále ale…To jsou charaktery. Věřím, že i ony se v této náročné době něco naučí. A nebude to jen učivo.
Ivana Šlampová, 8.B
PS. „půjčila“ jsem si z internetu pěknou hádanku. Vyřešíte?